E-mailový marketing, emailing nebo e-mailing patří mezi nástroje přímého marketingu. Jedná se o cílené rozesílání komerčních i nekomerčních zpráv na přesně stanovený seznam e-mailových adres. K tomu, aby společnosti mohly e-maily na dané adresy oprávněně rozesílat, musí mít od příjemců získaný souhlas. Jak může e-mailing nastartovat vaše podnikání? Jak vlastně funguje a která platforma je nejlepší?

“Ti nejúspěšnější podnikatelé dnešní doby nejsou obchodníci. Jsou to tvůrci, inspirátoři, pomáhají lidem a mění jejich život k lepšímu.” Myslíme, že v této větě se schovává podstata e-mail marketingu a podnikání v současnosti. Pokud pochopíme základy, pak můžete budovat dále.

K čemu slouží emailing?

E-mail marketing ve firmách slouží především ke komunikaci, která buduje důvěru a vztah. Rovněž je podnik může využít k předprodejní, prodejní a poprodejní komunikaci, k připomínání existence firmy, nebo k doručení zprávy zákazníkovi rychle a levně.

Není to samozřejmě jen o posílání e-mailů, ale také si budujete databázi kontaktů, získáváte pozornost na vašich webových stránkách. S poctivostí nejdál dojdeme, a proto může emailing vést ke zvýšení návštěvnosti webu, k vyvolání akce i aktivity příjemce a rovněž ke zvýšenému prodeji.

Výhody Ecomailu

E-mail je stále jeden z nejpoužívanějších komunikačních prostředků ve světě. Hlavní předností je jeho cena. Oproti jiným marketingovým kanálům vychází podstatně levněji. Platí se obvykle za počet kontaktů. Existují proto tarify, které rozlišují cenu na základě počtu kontaktů.

Jeho jednoduchost vás překvapí. Příprava kampaně může trvat jen několik minut. Další výhodou je jeho snadná měřitelnost návratnosti a efektivity. Výsledky lze dohledat buďto v Google Analytics nebo přímo v platformě emailingu. Zároveň je rychlý, ke konečným uživatelům se dostane téměř okamžitě. Je zábavný, může být veselý a hlavně je cílený. E-mailovou databázi je možné také filtrovat svou databázi.

Podoba a obsah e-mailu

Jak napsat skvělý, vtipný a prostě neodolatelný e-mail svým kontaktům? Zcela zásadní je předmět e-mailu.  Ten rozhoduje, zda si lidé e-mail vůbec otevřou a přečtou. Musí upoutat pozornost čtenáře. Inspiraci můžete čerpat u bulváru.

Obsah musí být responzivní, jelikož více než 50% příjemců si ho prohlédne na chytrém telefonu. Grafika by měla lákat ke koupi/kliknutí, ale zároveň by na ní e-mail neměl být postavený. Třetina uživatelů vidí e-mail bez obrázků. 

Nesporně největším plusem e-mail marketingu je ale fakt, že e-mailový kontakt se lidem zdá daleko intimnější než veřejnější druhy reklamy. Navozuje pocit jednání jeden na jednoho a tím pádem vzbuzuje daleko větší důvěru. Tento efekt můžete ještě zvýšit, pokud ve svých e-mailech využijete trochu personalizace. Lidé se pak budou cítit, jako byste jim e-mail psali na míru.

 

Potřebujete pomoct nastartovat vaše podnikání nebo chcete rozšířit své marketingové možnosti? Neváhejte nás kontaktovat. Rádi vám pomůžeme.

 

Mějte se emailingově!