Mnoho menších podnikatelů i větších firem již v dnešní době využívá sociální sítě jako hlavní platformu i jako doplněk celkového mixu marketingové komunikační strategie. Zákazníci jsou zvyklí si vyhledávat informace na mnoha kanálech a facebook je jedním z těch klíčových.  Na facebooku se dá získat spoustu nových zákazníků placenou reklamou, ale také přirozenou a tudíž zcela bezplatnou cestou. Proč je tedy dobré mít profil na Facebooku?

Široká uživatelská základna

Facebook má obrovský potenciál pro zasažení vašeho cílového publika. Nabízí totiž více než 2 miliardy aktivních uživatelů různého věku. Bez ohledu na to, jakým odvětvím se firma zabývá, je pravděpodobné, že její cílová skupina je přítomna právě na této sociální síti. Tato rozmanitost tak umožňuje firmám oslovit různé demografické skupiny a získat nové zákazníky.

Nízkonákladový marketing

Facebook je bezplatná sociální síť, na které se pohybuje bezmála každý den kolem 5 milionů lidí pouze v České republice. Zároveň se jedná o jeden z nejlevnějších marketingových nástrojů. Obecně platí, že firmy nemusí využívat pouze placené reklamy. Pravidelné přidávání příspěvků na svou zeď zvyšujeme nejen organický dosah, ale celkovou efektivitu firemní stránky na Facebooku. 

Jednoduchá komunikace 

Facebook se stal denním komunikačním nástrojem díky své rychlosti. Komunikovat přes FB je snazší, tím spíše, když se komunikuje veřejně. Facebooková zeď, na které většina komunikace probíhá, je velmi silným psychologickým nástrojem. Čím zdatněji na dotazy, komentáře a soukromé zprávy firma reaguje, tím větší důvěru si u zákazníků získává. Nedovolit, aby byl kdokoli ignorovaný, je velké psychologické plus. Facebook také umožňuje velmi přesně zasáhnout cílovou skupinu, což zefektivňuje celé jeho fungování.

Budování značky

FB je skvělý nástroj pro budování vaší značky a zvýšení povědomí o firmě. Firma může prostřednictvím fotek a videí prezentovat své hodnoty, produkty i příběhy. Pravidelným, autentickým a kreativním obsahem mohou firmy posilovat vztah zákazníků k jejich značce. Díky možnosti sdílení a interakcí na Facebooku se značka snadno rozšíří mezi nové uživatele. To vytváří organickou expanzi a zvyšuje viditelnost firmy mezi zákazníky.

ZAČÍNÁME

První a velmi důležitým krokem je tvorba důvěryhodného profilu, který bude podporovat váš business a zároveň vede vaše zákazníky směrem, kterým chcete. Na tomto profilu (často osobním) je zapotřebí vytvořit firemní stránku se všemi náležitostmi. Musíte vyplnit informace o firmě, vložit profilovou a úvodní fotku a platební metodu. Bez těchto náležitostí nebude vaše stránka důvěryhodná a k vidění pro ostatní uživatele. 

Co tím získáme? Věrné fanoušky a zákazníky, kteří budou likovat a sdílet příspěvky či reklamy a šířit je dále k potencionálním zákazníkům. Tímto dochází ke zvyšování dosahu minimálně na 30 000 uživatelů bez placených reklam. Zvýší se také návštěvnost webových stránek. 

Jaké příspěvky volit?

Důležitá je autentičnost, kreativita a originalita. Díky tomu může vaše FB stránka vzkvétat bez placeného obsahu. Využívejte své vlastní fotografie či videa, které vaše zákazníky budou bavit a naplňovat.

Pokud nemáte vlastní fotografie, můžete využít řadu programů, ve kterých si rovněž můžete vytvořit své originální vizuály bannerů či videí. Nebojte se emocí a osobního tónu. Vaši zákazníci jistě uvítají přátelský přístup. 

 

Chtěli byste začít podnikat také na sociálních sítích, ale nevíte jak na to? Neváhejte nás kontaktovat a určitě se společně domluvíme.