Instagram je další bezplatná sociální síť, ke které je snadný přístup jak z chytrého telefonu, tak i z počítače. Alfa omega této platformy je sdílení fotografií a videí mezi uživateli, kteří se navzájem “sledují” a následně na tyto příspěvky reagují pomocí srdíčka, komentáře, sdílení nebo uložení. 

Instagram se samozřejmě nepoužívá jen k osobním účelům. Je to také jeden z velmi mocných marketingových nástrojů, který by měl každý obchodník zařadit do svých marketingových aktivit. 

STATISTIKA NUDA JE!

Věděli jste, že téměř 1 miliardu uživatelů jsou firmy schopné oslovit pomocí Instagramu? Každý den zhruba 200 milionů sledujících Instagram zkontrolují alespoň jeden firemní profil. Každý měsíc přes 130 milionů uživatelů klikne na nákupní příspěvky a přes 4 miliony podniků využívají měsíčně reklamy na Instagram stories. Na Instagramu zasáhnete nejen ženy, ale také muže, kteří tvoří 49,1% uživatelů.

 

Instagram je jedenáctou nejnavštěvovanější internetovou stránkou, devátým nejoblíbenějším dotazem na Googlu a 33% nejsledovanějších příběhů je právě od firem. V roce 2020 dokonce zaznamenal až 17% nárůst uživatelů v západní Evropě.

 

Instagram je jedna ruka se SEO

Ano. Tato platforma může mít výrazný vliv na naši optimalizaci SEO. Vytvoření marketingové strategie s vaším účtem na Instagramu zcela umožní podpořit prodej a zvýšit návštěvnost webových stránek firmy. A proto doporučujeme uvést název firmy, adresu a případně telefonní číslo vaší firmy na IG profilu. Tyto informace vysoce zvyšují hodnocení v místním vyhledávání, stejně jako vhodné využití hashtagů. 

Stejně tak jsou v rámci SEO důležitá klíčová slova, a při využití vhodných slov v Instagramových příspěvcích zvýšíte dosah, návštěvnost webových stránek i samotný prodej. Algoritmus Instagramu pomáhá účtům vzájemně se propojovat v závislosti na tématu, popiscích a hashtagů.

 

Co jsou to ty hashtagy?

Hashtag je populární symbol #, který se využívá primárně na sociálních sítích. Označuje se jím klíčové slovo, na základě kterého se dá vyhledat obsah konkrétního média, souboru či textu.

Zvýšení zájmů o příspěvky je proto nejlepší podpořit kvalitními a nejvíce používanými hashtagy. Je proto dobré připravit si sadu relevantních hashtagů, které mají vysokou sledovanost a přidávat je ke každému příspěvku. Tyto stabilní # musíme doplňovat o autentické hashtagy u aktuálních fotografií. Na jeden příspěvek je možné použít maximálně 30 #.

 

Obsah profilu

Základem každého úspěšného profiluj je jeho obsah. Na začátku by měla být promyšlená komunikační strategie a jednotný vizuální styl, který vždy zastřešuje určité téma. U fotografií se doporučuje využívat stejné filtry. U příspěvků je také možné zjistit, který příspěvek měl největší dosah, ať už se jedná o organický neboli neplacený, nebo placený dosah. 

Stories nebo také příběhy jsou velmi oblíbené nejen na Instagramu, ale také na dalších sociálních sítích. Při správném nastavení mají značný dosah. Pracovat lze s lokalitou, odkazem, hudbou nebo hashtagy.

 

Instagram je marketingová sociální platforma, jejíž popularita neustále roste. Z tohoto důvodu je nutné ji zahrnout do své strategie a vylepšit tak své podnikání.

 

Potřebujete pomoct se založením nebo chcete rozjet své podnikání také na Instagramu? Neváhejte se na nás obrátit.