Většina firem se snaží z předvánočního období vytěžit maximum, a po vánocích kampaně utlumí s vědomím, že už lidé nenakoupí. Společnost Meta však upozorňuje na to, že právě povánoční vzorec chování lidí je pro marketing to pravé ořechové! Povánoční období je známé jako čas hledání výprodejů, využívání dárkových poukazů nebo vrácení zboží. Meta vydala speciální příručku Q5, která radí marketérům.

Proč Q5?

Meta tak nazývá období od konce prosince do poloviny ledna. Doba, která následuje po vánočních svátcích. V této příručce Meta předkládá tipy, kterými se můžeme inspirovat a vytěžit tak maximum z vánoc i v lednu. My jsme pro vás vybrali pár z nich.

  1. Využití AI v reklamách

Společnost Meta doporučuje využít nákupní kampaně Advantage+. Díky novým aktualizacím a funkcím, které byly v nedávné době zavedeny, existuje více způsobů, jak maximalizovat automatizaci doručování reklamy než kdykoli předtím. K tomu vám může pomoci právě Advantage+ publikum, které bude vaše reklamy doručovat i těm, kteří nejsou ve vašem nastaveném publiku, a pomocí umělé inteligence najde potenciální zákazníky, o kterých jste možná neuvažovali. 

  1. Minimalizujte změny v kampaních

Nejlepším způsobem, jak zachovat fungující reklamy, je vyhnout se odesílání reklamních kampaní zpět do fáze učení, pokud je to možné. Čím méně změn, tím více konverzí. 

Meta také doporučuje používat novou funkci plánování rozpočtu, která umožňuje naplánovat nárůsty rozpočtu na konkrétní časy a data. To vám pomůže využít dny, kdy je pravděpodobné, že bude utrácet více lidí. Rozpočet můžete upravit o přesnou částku nebo procento a nastavit data, kdy se má rozpočet zvýšit. Nejlepší na plánování rozpočtu je, že nevrací reklamní sady zpět do učení, takže můžete tyto úpravy provádět bez obav, že vyplašíte algoritmus.

  1. Různorodá kreativa pomůže nalákat zákazníky

Meta uvádí několik příkladů sdělení, která můžete vyzkoušet. S novoročními cíli vaši potenciální zákazníci pravděpodobně hledají něco jiného než před vánoci.

a) Výprodeje a slevy: Dá se očekávat, že se firmy budou snažit přesunout zbytky zásob, aby uvolnili místo novým kolekcím. Zdůraznění těchto velkých úspor naláká lovce výhodných nákupů.

b) Novoroční předsevzetí: I mimo fitness a wellness podniky je zde prostor pro to, abyste své produkty představili jako součást něčí mise „nový rok, nové já“. Může to být návrh na novou dovednost nebo koníček, vytvoření jiného nebo vyššího smyslu pro styl nebo upřednostnění péče o sebe.

c) Vděčnost: To může souviset s předchozími sděleními o novoročních předsevzetích, protože lidé mohou hledat způsoby, jak v roce 2024 změnit svou komunitu k lepšímu. Partnerství s tvůrci by mohlo být cestou k propagaci u publika se sdílenými hodnotami.

 

Stále si nejste jisti, zda maximálně využíváte svůj potenciál na Facebooku, nebo jiných reklamních platformách? Rádi si s vámi popovídáme a pomůžeme vám rychlostí blesku. Neváhejte nás kontaktovat.