V dnešní době již většina firem využívá k propagaci placené reklamy nejen na platformách Google a Seznam, ale také využívají sílu sociálních sítí. Cílem je vyšší obrat a zvýšení povědomí o firmě. Platí však, že pouhé placení reklam neznamená nutný úspěch a výdělek. Placená propagace jde ruku v ruce s organickým dosahem. Jeden z nejdůležitějších cílů, kterého byste měli díky obsahu na sociálních sítích dosáhnout, je vysoký dosah a míra zájmů o vaše příspěvky. Kolik to je? A co je organický dosah?
Organický dosah versus placená reklama
Dosah příspěvků či reklamy představuje počet uživatelů, kteří tyto příspěvky viděli minimálně jednou. Organický dosah pak představuje uživatele, kterým se zobrazuje vaše neplacená reklama. Placený dosah již z názvu napovídá, že se jedná o placenou reklamu. Součet organického a placeného dosahu se nikdy nemůže rovnat dosahu příspěvků. Důvodem je fakt, že pokud vaše reklama osloví uživatele díky placenému i organickému dosahu, započítává se uživatel do obou kategorií.
Dobrý dosah na Facebooku? To je kolik?
To se liší od počtu fanoušků. Facebook ukazuje vaše příspěvky a neplacené reklamy těm, kteří jsou na vaší stránce aktivními fanoušky a na základě jejich reakcí rozhodne, zda příspěvek zobrazí dál. To je totiž gró “organiky”. Reakce vašich fanoušků ovlivňuje organický dosah reklam a příspěvků. Cílem by také mělo být psaní příspěvků tak, aby byly fanoušci motivovaní k jakékoliv reakci.
Placená reklama? Ta to má jinak.
Podpořené reklamy financemi ovlivňují také vaše výsledky a dosah, který díky propagaci značně narůstá. Naopak míra zájmu přirozeně klesá. Uživatelé více zaujme zajímavý příspěvek na stránce, nebo zobrazení příspěvku skrz reakce našich známých, než reklamní příspěvek. Existují ale výjimky. V případě, že se zvýší dosah a míra zájmu, pak byl příspěvek vymyšlený dokonale.
A jak je to u jiných kanálů?
Ve vyhledávání, zejména v Google, získáváte návštěvnost tím, že se dobře umístíte v přirozených výsledcích. Dobré umístění vám zajistí SEO. Je proto důležité soustředit se na klíčová slova, která umisťujete jak na webu, tak v titulcích. Přirozené výsledky naleznete ve vyhledávání trošku níže, než placené reklamy. Ty se naopak zobrazují na prvních místech a také v pravé části webového prohlížeče. Placeným reklamám se říká PPC reklama, která je však v marketingu stejně důležitá jako reklama neplacená.
Pokud jste se tedy vydali cestou marketingu, placených reklam a následného zvyšování vašeho obratu, nezapomínejte také na přirozenou cestu. Organický obsah je velice důležitý především pro SEO firmy a je také základem pro placené reklamy.