Co je to PPC reklama? PPC je zkratka pro pojem pay per click, neboli platba za klik na vaši cílovou stránku. Jde o jeden z nejsilnějších a neustále se rozvíjejících nástrojů, který můžeme uplatnit pro jakýkoliv business. A jak vlastně funguje?

PPC reklama se odlišuje od jiných marketingových nástrojů tím, že platíte za uživatele, kteří mají zájem se o vás dozvědět více. Například oproti reklamním letákům, které jsou zatížené také náklady na grafiku, tvorbu lákavého textu, samotný papír a následná distribuce. V tomhle je PPC reklama tak trochu revolucí v reklamním sektoru.

Výhody reklamy

Všechny marketingové nástroje mají své silné a slabé stránky. V případě PPC reklamy se rozhodně můžete těšit na:

  1. Přesné cílení na vaše potenciální klienty

Za pomocí správně zvolených klíčových slov, regionálního nebo geografického cílení nebo cílení na publikum se zájmy dokáže reklama oslovit relevantní publikum. Cílení se také může upřesnit na věkové kategorie či pohlaví. 

  1. Rychlost zobrazení

Reklamy umožňují okamžité zobrazení inzerátu. Inzerát dokáže přivést relevantní uživatele na web, což vede ke zvýšení návštěvnosti a zviditelnění webu. 

  1. Rozpočet je ve vaší režii

Inzerent má finance plně pod kontrolou. V kampaních lze nastavit denní limit, který má samozřejmě během měsíce výkyvy. V rámci jednoho měsíce však nepřekročí 30,4 násobek denního limitu.

  1. Měřitelnost a rychlost výsledků

Spuštěné kampaně můžete snadno měřit a vyhodnocovat. V systému je na první pohled viditelné, kolikrát se inzeráty za dané období zobrazily a na jakých pozicích. Také kolikrát byla reklama prokliknuta, kolik stál jeden proklik a jaká byla celková utracená částka. V neposlední řadě je možné měřit i konverzní cíle, pokud si je inzerent před spuštěním reklamy stanoví. Výsledky navíc uvidíte hned po prvním spuštění. Ve studii 64% dotazovaných respondentů odpovědělo, že PPC reklama přivádí výsledky rychleji než SEO.

A nevýhody?

Systémy reklam se neustále vyvíjejí, je proto zapotřebí sledovat dění a novinky ze světa PPC reklam. Při výrobě kampaní je velmi důležité, ale také náročné zvolit reklamní strategii, která bude pro daný projekt účinná a kampaně budou rentabilní. Navíc není výhra, když rozumíte systému PPC. Inzerent musí být zběhlý také v jiných nástrojích, jako je Google Merchant, Google Analytics nebo třeba Mergado. 

Reklamní cíle

Každý nástroj má nějaký cíl. Tyto cíle si pro váš konkrétní business stanovujete sami. Hlavním cílem při vedení kampaní je rentabilita, tzn. abyste za reklamy nezaplatili více než kolik vám tyto reklamy přinášejí. Ostatní cíle jsou pak čistě na činnosti firmy:

* zvyšování příjmu z objednávek (e-shop)

* zvyšování počtu leadů (žádosti, formuláře)

* počet zobrazení

* počet instalací mobilních aplikací

* počet návštěv fyzické pobočky

Systémy PPC

Systémy si můžeme jednoduše představit jako online tržiště reklamy. Zaregistrujte se, získáte účet a začnete nakupovat reklamu na reklamních plochách, kterými daný systém disponuje. 

  1. Google Ads

Jedná se o PPC systém Googlu. Reklamu je možné umístit do vyhledávání Google a také do rozsáhlé sítě partnerských webů po celém světě. Je možné oslovit zákazníky nejen v ČR, ale i ze zahraničí.

  1. Sklik

Jedná se o lokální systém PPC Seznamu. Reklamu je možné umístit ve vyhledávání Seznamu nebo také v síti partnerských webů. Zahraniční uživatelé na Seznam moc nechodí, takže se hodí jen pro oslovení zákazníků ČR.

Základní typy kampaní

Představíme vám nejběžnější spouštěné PPC reklamy, které spouštíme také našim zákazníkům.

Reklama ve vyhledávání

Reklamy se z těchto kampaní zobrazují téměř pokaždé, když něco hledáte ve vyhledávačích, tj. na Google nebo Seznamu. Jsou to textové inzeráty, které se mohou zobrazit nad nebo pod výsledky organického vyhledávání. Placené a neplacené výsledky od sebe rozeznáte tak, že placené inzeráty jsou označeny štítkem “Sponzorováno” nebo “Reklama”.

Reklama v obsahové síti

Jedná se o zobrazení vašich reklam na webových stránkách po celém internetu a to nejčastěji v podobě grafických reklam (banner) nebo kombinovaných (responzivních) reklam. Na kterých webech se vaše reklamy budou zobrazovat je dáno pomocí klíčových slov zobrazující se na webové stránce, tématem webové stránky nebo také na základě zájmů konkrétních uživatelů, na které chcete cílit. 

Retargeting

Retargeting, někdy označovaný také remarketing, je strategie, která by měla být součástí každého účtu PPC reklam. Na vašich webových stránkách se pomocí speciálního kódu vytvoří seznam uživatelů, kteří váš web navštívili. Následně pak můžete vaše reklamy zacílit na tyto uživatele. Mohou to být lidé, kteří navštívili vaše stránky, kteří nedokončili nákup a nebo naopak jej dokončili před nějakým časem.

Nákupní kampaně

Nákupní neboli produktové kampaně umí nejen Google, ale také systém Sklik, a to od roku 2015. Jedná se o zobrazení základních informací o vašich produktech přímo ve výsledcích vyhledávání. Obrázky jsou pro uživatele internetu lákavější nebo text a nákupní kampaně mu jej krásně a rychle naservírují. Důležité je mít kvalitní feed produktů, který by měl obsahovat co nejvíce informací k jednotlivým položkám.

 

Videoreklamy

K propagaci své firmy je vhodné využít také videoreklamy, kdy se vaše video bude zobrazovat v rámci kanálu Youtube.com. Co k tomu potřebujete? Kvalitní vytvoření video, které krásně prezentuje vaši firmu, produkt nebo službu. Systém Google pracuje s 6 sekundovými, nepřeskočitelnými a přeskočitelnými reklamami. Oproti tomu Sklik umí jen nepřeskočitelná 6 sekundová videa a tzv. videospot, který může mít 7-60 sekund a můžete jej po 5 sekundách přeskočit.

 

Chcete oslovit nové zákazníky ve velkém měřítku? Nebo potřebujete pomoct s nastavením PPC kampaní? Neváhejte nás kontaktovat. Rádi vám pomůžeme pořádně “nakopnout” vaše podnikání.