Zbožové porovnávače, internetové porovnávače neboli “zbožáky” prezentují jeden z nejvíce konverzních kanálů pro e-shopy. Jedná se o platformu na srovnávání cen produktů. Často také patří mezi místa, kde si může uživatel ověřit, zda je e-shop spolehlivý nebo si přečíst uživatelské recenze. Nejlepší je, že pro ně nepotřebujete milionové budgety, jsou vhodné pro malé i velké e-shopy. Mezi nejvíce využívané patří například Heureka.cz či Zboží.cz.

Na”zbožácích” nesmíte chybět ani vy

Česko je rájem e-shopových prodejen. V celé Evropě je právě u nás nejvyšší počet e-shopů na celkový počet obyvatel. Nakupování online je mezi českými obyvateli stále více oblíbenější, a proto není divu, že obrat české e-commerce roste každoročně raketovým tempem. Je to jednoduché. Lidé, kteří nakupují na internetu, chtějí mít jistotu, že nakoupí správně, a proto porovnávají. Dochází ke konfrontaci nejen ceny zboží, ale také kvality, dostupnosti, recenzí, uživatelů atd.

 

A které jsou ty nejlepší?

Mezi největší ryby ve vodě patří neodmyslitelně Heureka.cz a Zboží.cz. Na těchto dvou srovnávačích je možné porovnávat a prodávat zboží od mobilního telefonu přes zahradní potřeby až ke krmivům pro psy. 

V poslední době se na českém a slovenském trhu objevily i další srovnávače. Nejedná se o klasické srovnávače, ale spíše o katalogy zboží, jelikož fungují trošku jinak než Heureka či Zboží. Mezi ty nejznámější a nejnavštěvovanější patří Favi, Glami nebo Biano. Favi a Biano se specializují na nábytek a Glami je naopak srovnávač módy. Nezapomínejme na Google nákupy, které jsou propojené s PPC kampaněmi, a máme tak vše potřebné na jednom místě.

Jaký zbožák je nejlepší pro můj e-shop?

Potřebujete poradit, jaký zbožový srovnávač je pro vás lepší? Pojďme se podívat na základní principy:

  1. Máte produkt, který je hodně konkurenční a nabízí ho hodně e-shopů?

V tomto případě bude nejlepší přidat feedy na Heureku a Zboží. 

  1. Prodáváte oblečení?

Pak je pro vás hlavní zástupce Glami, který funguje jako vyhledávač a online katalog módního zboží, srovnání cen zde neprobíhá.

  1. Jsou Ve vaší nabídce převážně dekorace nebo nábytek?

Kromě zmíněného Zboží a Heureky vám výkon může zlepšit také Favi a Biano. Oba systémy fungují na podobném principu jako Glami, tedy jako agregátor zboží, jen v tomhle případě pro nábytek a dekorace.

Co vše potřebujete pro inzerci na zbožových srovnávačích?

Důležité je znát 3 hlavní podmínky, a to je XML feed, mít svého programátora a spárovat své produkty. 

XML Feed je dokument, který najdete na vašem e-shopu a je plný textu obsahujícího data o produktech, co máte na svém webu. Přesně tato data je třeba dostat na jednotlivé zbožové porovnávače.

Zde vám pomůže programátor. Můžete také využít levnější varianty, a to nástroj na úpravu feedů, například Mergado. Každý zbožový srovnávač má totiž jiné požadavky na to, jak má produktový feed vypadat.

Párování produktů je zapotřebí provést s již stávajícími produktovými kartami, aby vás bylo vidět vedle konkurence. Následně je nutné produkty “nabiddovat”, aby jste byli viděni na vrchních pozicích.

Co je to bidding?

Bidding je takzvaně cenová aukce. Značí to získávání lepší pozice před konkurencí. Bidding lze provádět několika způsoby. Můžete biddovat ručně na jednotlivé kategorie nebo produkty, nebo využít automatický nástroj na biddování. Zbytečně však neposílejte cenu mnohem nižší, než má konkurence, ať nevyvoláte cenovou válku. Naopak se ani nepodceňujte. Pokud má konkurence cenu o 100 Kč vyšší, zvyšte ji také, ať nepřicházíte o zisky. 

 

Potřebujete pomoct nebo chcete zařadit do svého marketingového mixu zbožové srovnávače? Kontaktujte nás. Rádi vám pomůžeme a rozhýbeme vaše podnikání.